A început construcția podului Leova-Bumbăta peste râul Prut

A început construcția podului Leova-Bumbăta peste râul Prut

Alexandru Bujorean, primarul orașului Leova, a anunțat, săptămâna trecută, despre demararea lucrărilor de construire a podului peste râul Prut ce face legătura dintre urbea pe care o gestionează și localitatea Bumbăta din România.

“78 ANI. Atât timp a fost așteptată vestea pe care am fericita ocazie să o comunic astăzi. 78 ani în urmă, în 1944, a fost distrus podul care unea localitățile Leova (Republica Moldova) și Bumbăta (România), pod care data în documentele istorice încă în 1781, presupus a fi construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774.
O parte din istoria seculară a orașului Leova a fost ștearsă 78 ani în urmă de mașinăria sovietică, iar astăzi adevărul istoric triumfă și renaște în ochii noștri.
În numele și cu respect pentru toți cei care au luptat și muncit pentru acest vis al leovenilor de pretutindeni și nu doar, cu recunoștință pentru cei care sunt în viață și cei care au plecat de lângă noi, neajungând să vadă această zi, anunț că cei 60 metri de Prut nu vor mai despărți orașul Leova de România, Uniunea Europeană și întreaga Lume Liberă”, a declarat, într-o postare pe Facebook, Alexandru Bujorean.
Potrivit spuselor demnitarului, ingineri, experți și constructori ai Armatei Române, ai Armatei Naționale a Republicii Moldova și ai altor instituții responsabile au inițiat lucrările de asamblare a podului flotant, pe bază de pontoane, care va uni orașul Leova cu satul Bumbăta din comuna Vetrișoaia, localitate înfrățită cu orașul Leova.
“Motivul instalării pontoanelor în această perioadă și în termeni restrânși vine de la necesitatea de a fluidiza fluxul mare de unități de transport care tranzitează frontiera de stat a Republicii Moldova și care va crește considerabil în perioada de recoltare și exportare a producției agricole.
Încă nu e acel pod care va îmbrățișa pe mulți ani cele două maluri ale Prutului, dar e o etapă intermediară frumoasă și mult așteptată între acel Pod de Flori din 1990-1991 și cel de piatră, care cu certitudine va fi reconstruit în următoarea perioadă”, a mai subliniat Alexandru Bujorean.
Urmărind scopul propus, pe parcursul ultimelor zile a fost desfășurată în teren ședința grupului de lucru pentru construcția podului, formată din reprezentanții Armatei Naționale, Agenției de Mediu, Agenției Moldsilva, Agenției Apele Moldovei, Poliției de Frontieră, Serviciului Vamal, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și Primăriei locale, pentru a coordona lucrările de proiectare și construcție a drumului de acces, de amenajare a terenurilor, de amplasare a punctului vamal și de soluționare a altor problem de ordin tehnic.
“Exprim gratitudine pentru implicare și suport în procesul de realizare a acestui proiect grandios Guvernului și Parlamentului Republicii Moldova, instituții care de fapt nu asigură doar construcția unui pod, dar și restabilesc o importantă nedreptate istorică, oferind dreptul leovenilor și tuturor cetățenilor noștri la libera circulație. Să ne fie într-un ceas bun!,” a concluzionat primarul orașului Leova.

Ion CIUMEICĂ

You May Have Missed