Podul plutitor de la Leova va fi dat în exploatare în curând

Podul plutitor de la Leova va fi dat în exploatare în curând

Lucrările de construcţie a drumului de acces şi de instalare a podului plutitor de la Leova au fost realizate în proporţie de circa 50 la sută. Vicepremierul Andrei Spînu, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a mers pe şantier să vadă cum avansează proiectul. Autorităţile dau asigurări că podul va fi dat în exploatare la toamnă. Pentru acest obiectiv, Guvernul a alocat 250 de milioane de lei.

Potrivit lui Andrei Spînu, acum se lucrează la drumul de până la pod, cu o lungime de aproximativ 3,6 kilometri. Muncitorii fac terasamentul şoselei şi al platformei unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei.
Demnitarul de la Chișinău a declarat: „Se construieşte drum de la zero, nu se repară, se fac terasamente. Este un efort mare şi un proiect mare. Costurile se ridică la 250 de milioane de lei, din pe partea Republicii Moldova. Nu facem un drum provizoriu, va fi un drum aşa cum trebuie, cu gândul că peste ceva timp acolo va fi şi un pod permanent, nu doar unul de pontoane”.
Rampa de acces către viitorul pod de pontoane este gata. Totodată, este amenajată zona unde se va instala uzina care va furniza betonul pentru întregul şantier. La faţa locului au fost deja transportate și stocate 10.500 de tone de amestec de nisip și pietriş şi 8.500 de tone de piatră spartă.
Podul va uni oraşul Leova cu satul Bumbăta, din România, şi va contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj. Lucrările de construcţie a drumului de acces şi a podului de la Leova peste Prut au demarat la mijlocul lunii iunie, pe ambele maluri ale Prutului, şi ar putea fi gata la toamnă.
Subiectul podului dintre Bumbăta și Leova a fost readus în atenția autorităților române pe 11 februarie, la ședința comună a Guvernelor Republicii Moldova și României, desfăşurată la Chișinău.
Potrivit documentelor, vechiul pod Leova-Bumbăta a fost construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774 şi a fost demolat de sovietici în 1944, pentru a îndepărta şi mai mult Basarabia de România.
În prezent, pe râul Prut sunt nouă poduri – şase rutiere şi trei feroviare. Autorităţile vorbesc despre construcţia a încă trei poduri: Fălciu-Leca, Răducăneni-Bărboieni şi Stânca-Costeşti. Între timp, alte trei poduri urmează să fie consolidate.

Ion CIUMEICĂ

You May Have Missed