Sănătate

Așa îți poți crește atenția și concentrarea!

Sunt o mulțime de lucruri parcă făcute să ne distragă atenția, de aceea ne este uneori dificil să ducem la bun sfârșit sarcinile pe care le avem în lucru. Tocmai de aceea, ajutorul pe care ni-l poate oferi alimentația devine foarte important.

Cafeaua ne energizează

Cofeina din cafea are efect enerrgizant, de aceea te poate ajuta să te concentrezi. Găsești cofeină și în ciocolată, băuturi energizante și în unele medicamente. Dar atenție, prea multă cofeină vă poate face irascibil, nervos și prin urmare, vă poate distruge focusul.  

Nu sări peste micul dejun!

Studii citate de publicația WebMD au arătat că micul dejun poate îmbunătăți memoria pe termen scurt și atenția. De exemplu, elevii care nu sar peste micul dejun tind să aibă performanțe mai bune decât restul. Alimentele aflate în fruntea listei de combustibili pentru creier și pe care le poți consuma la micul dejun includ cereale integrale bogate în fibre, lactatele și fructele. Atenție însă, un mic dejun prea bogat în calorii poate să afecteze concentraea, îl loc să o ajute.

Peștele ajută creierul pe termen lung

Peștele poate oferi o forță uimitoare creierului. Este o sursă de proteine și de acizi grași omega-3, care îi mențin sănătatea și îi încetinesc îmbătrânirea. O dietă pe bază de pește aduce avantaje precum: riscuri mai scăzute de demență, de accident vascular cerebral și un declin mental mai lent; în plus, acizii grași din pește au un rol important în îmbunătățirea memoriei, mai ales pe măsură ce îmbătrânim. Pentru sănătatea creierului și a inimii se recomandă un consum de două porții de pește pe săptămână.

Adăugați avocado și cereale integrale

Toate organele din corp depind de fluxul sanguin, iar creierul nu face excepție. Pentru a funcționa optim, trebuie să fie irigat cu sânge într-un flux constant, iar sănătatea vaselor de sânge   este important fiindcă, dacă acestea sutn afectate, atunci și fluxul sângelul către creier este afectat.

Specialiștii spun că o dietă bogată în cereale integrale și fructe precum avocado poate reduce riscul de boli de inimă și poate scădea colesterolul rău. Acest lucru reduce riscul de acumulare a colesterolului pe pereții arterelor și îmbunătățește fluxul sanguin, deci stimulează și activitatea creierului.

Important de precizat este și că cerealele integrale contribuie, de asemenea, cu fibre alimentare și vitamina E la hrănirea organismului. Deși avocado are grăsimi, este vorba despre grăsim mononesaturate bune, care nu afectează fluxul sanguin sănătos.  

Afinele au grijă de creier

Cercetările realizate pe animale au arătat că afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele cauzate de radicalii liberi și pot reduce efectele afecțiunilor legate de vârstă, cum ar fi boala Alzheimer sau demența, scrie WebMD.com. Studiile arată, de asemenea, că dietele bogate în afine au îmbunătățit atât învățarea, cât și funcția musculară în cazul animalelor de laborator, având și un efect antiaging. Concluzia studiului a fost că animalele de laborator hrănite cu afine aveau o vârstă biologică  egală cu a exemplarelor mai tinere.

Bea suficientă apă

Potrivit „Journal of the American College of Nutrition”, chiar și când suferim de o deshidratare minoră, creierul nostru are de suferit. Simptomele pe care le poți simți variază de la memorie slabă, lipsă de concentrare, procesare lentă a informației până la iritabilitate și durere de cap. Un studiu realizat de dr. Caroline Edmonds, citat de MedcalNewsTodays a arătat că persoanele care au băut apă înainte de a rezolva teste care îi evaluau din punct de vedere cognitiv au avut o capacitate de reacție mai bună cu 14% comparative cu restul. În plus, cei care nu au băut apă au rezolvat mai greu cerințele. Pentru a-ți menține o hidratare optima, speciliștii spun că ar trebui să bin între 7 și 9 pahare e apă pe zi.

clicksanatate.ro