Acces la internet de mare viteză pentru<br>șapte instituții de învățământ din sudul țării

Acces la internet de mare viteză pentru
șapte instituții de învățământ din sudul țării

În cadrul inițiativei „Internet Gigabit pentru școala ta”, se menționează într-un comunicat de presă sosit pe adresa redacției noastre, au fost selectate primele 30 de instituții educaționale din Republica Moldova care vor dispune de internet la mare viteză.

Colectivele de învățământ beneficiare de acest lucru sunt din localități urbane de pe întregul teritoriu al țării. De acces la internet de mare viteză se vor bucura în total peste 18 mii de elevi.
Printre ei se numără și copiii din șapte instituții educaționale din regiunea de Sud a țării. Este vorba de Colegiul „Iulia Hasdeu”, de Liceul Teoretic „Ion Creangă”, de Școala Profesională nr. 2, de Școala Primară „Alexei Mateevici” și de Școala Primară–Grădiniță „Alexandru Donici” (toate cinci din municipiul Cahul), precum și de Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din orașul Cimișlia și de Liceul Teoretic „Nikolai Tretiakov” din municipiul Comrat.
Accesul gratuit al elevilor și pedagogilor la internet rapid este oferit de compania StarNet începând cu data de 4 februarie curent.
Instituțiile de învățământ au fost selectate în cadrul unui concurs deschis lansat la sfârșitul anului trecut de către Centrul Național de inovații digitale în educație și de către compania StarNet, sub egida Ministerului Educației și Cercetării, în parteneriat cu USAID și Suedia.
Pentru alte 20 de instituții educaționale din Republica Moldova participante la concurs este evaluată posibilitatea tehnică de conectare, acestea aflându-se în apropierea ariei de acoperire a companiei StarNet.
Proiectul „Internet Gigabit pentru școala ta” a fost lansat în decembrie 2021 și este o continuare a Memorandumului de înțelegere „Susținerea conectivității și utilizarea tehnologiilor digitale în educație”, semnat de Ministerul Educației și Cercetării, Proiectul competitivității în Republica Moldova (succedat ulterior de Proiectul tehnologiile viitorului), finanțat de USAID și Suedia, și de operatorii de servicii internet din țară.
Conexiunea școlilor la internet oferă profesorilor și elevilor oportunități pentru utilizarea resurselor educaționale online, precum și pentru dezvoltarea abilităților digitale, necesare corespunderii rigorilor timpului, și de a face față provocărilor globale. Statele lumii își regândesc sistemele de educație pentru a putea rămâne competitive în noua eră digitală și a forma cadre bine pregătite pentru profesiile viitorului.
Datele celui mai recent sondaj, realizat în decembrie 2020 – ianuarie 2021, pe un eșantion de 1005 profesori beneficiari ai Programului Național de alfabetizare digitală arată că:
76 la sută din profesori nu au folosit, până la pandemie, mijloace tehnologice informaționale în predarea disciplinelor școlare;
73 de procente susțin că datorită instrumentelor digitale lecțiile au devenit mai atractive pentru elevi;
82% au învățat să creeze conținuturi digitale proprii;
tot 82 la sută nu vor mai reveni la metodele vechi de predare a lecțiilor și vor continua să folosească mijloacele TIC în educație.

Ion CIUMEICĂ

You May Have Missed