You Are Here: Home » Social » Moldova + » Unde trebuie să te adresezi dacă ai procurat un produs alterat. Agent economic responsabil – consumator protejat

Unde trebuie să te adresezi dacă ai procurat un produs alterat. Agent economic responsabil – consumator protejat

Siguranța consumatorilor depinde foarte mult de responsabilitatea agenților economici, care le furnizează produse sau servicii, dar, în același timp, și consumatorul este responsabil pentru alegerea pe care o face. Despre asta, dar și despre alte probleme, am discutat cu câteva persoane avizate în domeniul protecției consumatorului.

Cumpărați produse alimentare doar în locuri autorizate. Autor: http://adevarulfinanciar.ro

Cumpărați produse alimentare doar în locuri autorizate. Autor: http://adevarulfinanciar.ro

„Scopul nostru este de a conlucra cu agenții economici, de a-i informa și consulta pentru a se evita anumite cazuri de încălcare a drepturilor consumatorului. În urma plângerilor venite din partea consumatorilor și când aceste cazuri sunt confirmate cu probe, agenților economici le sunt expediate sesizări prin care se arată care este încălcarea, făcându-se referire la legislația în vigoare. În perioada mai – iulie 2016, au fost expediate 39 de sesizări către agenții economici din zona de sud a țării. Ne bucurăm atunci când vedem că agenții economici sunt receptivi și ne contactează pentru a cere informații mai detaliate privind sesizările. O parte dintre ei chiar se adresează la noi pentru a se consulta care sunt cerințele, cum trebuie sa arate un produs etichetat corect. Dar, cu părere de rău, o parte din aceste sesizări rămân fără răspuns”, ne spune Mihai Cucereanu, coordonator al Centrului de Asistență a Consumatorilor Sud (CAS).

Totodată, CAS vine și cu niște sfaturi pentru consumatori:

La cumpărarea produselor alimentare din magazine, verificați data fabricării și termenul de valabilitate a produsului și aspectul său exterior; verificați lista ingredientelor; verificați dacă este respectată temperatura la care trebuie depozitat produsul alimentar în magazin, respectând această temperatură și acasă; nu decongelați și recongelați un produs alimentar dacă producătorul interzice această acțiune; nu cumpărați din locuri neautorizate; nu cumpărați produse de calitatea cărora nu sunteți siguri; puneți întrebări! Aveți dreptul să fiți informați complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor. Iar dacă credeți că ați fost victima unei practici comerciale incorecte, nu disperați. Adresați reclamația Dvs. comerciantului care v-a lezat drepturile. Acesta este obligat prin lege să examineze și să soluționeze reclamația în termen de 14 zile. Dacă vânzătorul/prestatorul refuză remedierea sau Dvs. nu sunteți de acord cu rezultatele examinării reclamației, adresați-vă Agenției pentru Protecția Consumatorului sau, conform procedurii civile, direct în instanța de judecată, anexând copia reclamației și răspunsul primit de la agentul economic.

Întotdeauna verificați termenul de valabilitate. Autor: http://incomemagazine.ro

Întotdeauna verificați termenul de valabilitate. Autor: http://incomemagazine.ro

Despre cele mai frecvente probleme ale consumatorilor am discutat cu Rodica Eliadi și Veronica Doni, monitori în cadrul proiectului „Armonizarea politicilor în domeniul sanitar și fitosanitar al Republicii Moldova cu cele din Uniunea Europeană”, proiect susținut financiar de Fundația Est-Europeană (FEE):

„Foarte multe probleme sunt depistate în alimentația publică, multe din aceste produse au o microbiologie proastă, mai ales acum, vara. Ne referim la diverse salate, la specialități din carne, pește etc. Al doilea moment este etichetarea produselor: consumatorul trebuie să cunoască termenul de valabilitate, important este ca acesta să fie vizibil, pentru că nu este corect ca consumatorul să facă diferența dintre data ambalării și numărul zilelor de valabilitate a produsului. Data ambalării nu este niciodată sigură. O altă problemă depistată și aici, în sudul Moldovei, o constituie condițiile insalubre în care unii agenți economici vând produse alimentare. De obicei, astea sunt magazine mici, în care, pe lângă toate, nu este respectată nici regula vecinătății produselor alimentare: de exemplu, că peștele nu se păstrează lângă produsele lactate.

De asemenea, fiecare consumator trebuie să știe și care sunt condițiile de păstrare a produselor în vitrina magazinelor.

Astfel, dacă ai procurat un produs alterat sau dacă, pur și simplu, ești curios să afli conținutul produselor consumate, CAS Sud îndeamnă să apelați la linia fierbinte 022.233.200.

M+Protectia consumatorului-RO

About The Author

Number of Entries : 238

Leave a Comment

Arhiva Gazeta de SUD

© 2013

Scroll to top