Raionul Cahul are propriile logo și slogan

În urma unui concurs, inițiat cu câteva luni în urmă, la care au participat circa 50 de persoane, Consiliul Raional Cahul a ales recent câștigătorii, combinând, din mai multe elemente originale, un slogan și un logo unice pentru raionul Cahul.

Concursul a fost organizat de către Secția cultură de la Consiliul Raional Cahul în parteneriat cu Universitatea de Stat „B.P. Hasdeu” din Cahul, ca eveniment inclus în „Planul de finanțare a acțiunilor cultural-artistice pentru anul 2017” cu scopul promovării raionului Cahul ca destinație turistică.

Logo-ul are la bază culorile roșu, galben-verzuie (măslinie) închisă și deschisă, negru și alb.

Roșul reprezintă culoarea iubirii arzătoare, a vieții. De aceea, căldura, focul, pasiunea și entuziasmul culorii este perfectă pentru redarea dansului moldovenesc (hora) din logo, motiv folosit des în piesele de artizanat din sudul Moldovei.

Galben-verzui (măsliniu) închis și deschis: în simbolistica populară, această culoare semnifică viața și este o culoare a păcii. O altă semnificație a culorii verde-măsliniu, în combinație cu linia dreaptă, este una geografică și semnifică câmpiile.

Negru. Culoarea semnifică simbolul sobrietății, înțelepciunii și decenței. Această culoare scoate în evidență nufărul alb din imaginea logo-ului, iar Albul este un simbol al purității și inocenței.

De asemenea, logo-ul este constituit din două elemente principale: floarea de nufăr și covorul tradițional, îmbinând astfel prin elementele sale respectul față de tradiții și valorile naționale ale neamului. Covorul reprezintă nu numai un element de valorificare a tradițiilor, ci și de ascensiune, de creștere și de dezvoltare cultural-turistică a zonei de sud, evidentă prin lipsa marginii (granițelor) și ascensiunea liniilor verticale.

Nufărul – elementul principal al logo-ului, reprezintă zona sudului, floarea se conturează datorită literelor (CAHUL) ce îi prefigurează silueta.

Covorul național constituie elementul de fundal al logo-ului ce scoate în evidență nufărul, și înglobează în sine elemente precum: liniile drepte ce simbolizează calea dreaptă în viață, ascensiunea socială și mărirea; rombul cu laturi prelungite – simbolul belșugului si al păcii; hora reprezentată prin omuleții stilizați pe verticala covorului – reprezintă simbolul unității naționale.

Sloganul turistic „Descoperi și revii” îndemnă vizitatorii să urmeze calea spre noi descoperiri ale valorilor culturale, tradițiilor, obiceiurilor, locurilor turistice, dar și să revină în raionul Cahul.

Logo-ul și sloganul turistic pot deveni o marcă și/sau un brand turistic al raionului Cahul, ce va contribui la promovarea și dezvoltarea raionului Cahul ca destinație turistică, la creșterea numărului de turiști în raion, încercând să portretizeze raionul Cahul ca o destinație bogată în valori culturale, prietenoasă, ospitalieră, dar încă nedescoperită și nevalorificată la justa valoare.

Sorina REMENTOVA