Prutul a devenit din nou navigabil după un sfert de secol

Săptămâna trecută, din portul Giurgiuleşti spre Cahul a pornit prima barjă, venită din Romania, care transporta 550 de tone de pietriş. Potrivit estimărilor, în acest an urmează ca pana la 200 mii tone de materiale de construcţii să fie transportate în Republica Moldova pe cale navală, informează eco.md

prut_3204_10

„Circulaţia comerciala internă a fost relansată şi va avea loc constant, în perioadele în care timpul o va permite, în lunile aprilie-octombrie ale fiecărui an. Conform calculelor noastre, transportarea producţiei agricole prin portul Giurgiuleşti reprezintă în acest moment cel mai ieftin mijloc de transport. Pe Prut va putea fi transportată producţia agricolă, dar şi importate materiale de construcţii necesare pentru reabilitarea şi construcţia drumurilor din regiunea de sud a Moldovei, costurile fiind astfel reduse la minim”, a declarat ministrul transporturilor Vasile Botnari.

El a precizat că autorităţile de la Chişinău vor continua să cureţe şi să amenajeze albia râului Prut, astfel încât transportul naval să fie posibil până la Ungheni (regiunea municipiului Iaşi). „Următorul pas la care vom munci este acela de continuare a lucrărilor de amenajare a Prutului şi de consolidare a infrastructurii adiacente a acestuia, astfel încât transportul naval să se poată face până la Leova, iar în perspectivă – până la Ungheni”, a declarat Botnari.
Republica Moldova intenţionează sa construiască şi aproximativ 400 de metri de cale ferată de tip european, care va asigura conexiunea portului Giurgiuleşti cu calea ferată din Romania.