You Are Here: Home » Economie » Bani publici » Orașul Cimișlia își îmbunățește infrastructura rutieră

Orașul Cimișlia își îmbunățește infrastructura rutieră

   În plină desfășurare sunt lucrările de reparație și reabilitare a mai multor străzi din orașul Cimișlia.

  După ce au fost efectuate licitațiile pentru reparația a 10 străzi din oraș, dar și obținerea  altor mijloace financiare din partea Fondului Rutier Republican, a Consiliului Raional Cimișlia și a Fondului de Intervenție pentru Lichidarea Consecințelor Naturale, agenții economici au trecut la fapte concrete.

drum, reparație, lucrări, asfalt, beton, muncitori, Irinda-Prim, borduri

Muncitorii instalează bordurile pe strada Mihai Eminescu, din or. Cimișlia/Foto: Gazeta de SUD

  În plină reparație este strada Mihai Eminescu, ai cărei reparații va costa bugetul local 1,923 de milioane de lei. Astfel, compania SRL „Irinda-Prim”, câștigătoare a licitației, urmează să înlocuiască 671 de borduri pe mai multe segmente ale străzii. Costul acestor lucrări este estimat la 138 de mii de lei. De asemenea, urmează a fi efectuate și lucrări de acoperire a segmentelor de drum cu un strat de beton asfaltic cu agregate mărunte, care va avea o grosime de 5 cm. Astfel, asfaltarea a 11.220 de mii de metri pătrați, considerați cei mai vulnerabili, va costa bugetul primăriei 1,72 milioane de lei.

  Alte segmente a patru străzi (C.Stamati, M.Costin, A. Perciun și N. Testemițanu) urmează a fi asflatate după aceeași tehnologie, de către aceeași companie. Costul lucrărilor de reparație ale acestora este estimat la 1,68 de milioane de lei.

  O altă stradă care se află într-o stare deplorabilă, este strada Maria Cibotari. Unele gropi de pe această stradă coboară cu ușurință la o adâncime de peste 20 de centimetri.

  Din cauza amplasării acesteia pe o pantă a dealului, strada urmează a fi reparată după o nouă tehnologie. Astfel, câștigătoarea licitației, compania SRL. „Armobeton”, urmează să repare strada cu elemente din beton armat.

„De mult timp tot se vorbește despre reparația acestei străzi, dar tot nu-l mai fac. Iarna ne este foarte greu, e deal, cădem pe jos de multe ori” – spune doamna Zinaida.

  Strada Maria Cibotari este una de legătură, pentru pietonii din regiunea „Malina” a orașului.

drum deteriorat, găuri, gropi, Maria Cebotari, Cimișlia, reparație, asfaltare, muncitori, drum rău

Un segment al străzii Maria Cibotari din or. Cimișlia/Foto: Gazeta de SUD

„Sunt multe găuri mari pe această stradă, cu mașina este practic imposibil să mergi pe aici. Am încercat să merg cu bicicleta, dar am căzut jos de mai multe ori. Ar fi foarte bine să-l repare cât mai curând, deoarece mergem zilnic pe acest drum – spune Gheorghe Ciobanu.

  Costul total al lucrărilor de reparație ai străzii Maria Cibotari se estimează la 736 de mii de lei.

 De menționat este faptul că aceste lucrări nu ar fi fost posibile dacă nu erau alocați bani din Fondul Rutier Republican (1,616 de milioane de lei), din Fondul Consiliului Raional Cimișlia (1,850 de milioane de lei) și din Fondul de Intervenție pentru Lichidarea Consecințelor Naturale (1.311 milioane de lei), destinați pentru reparația drumurilor, a podurilor și podețelor, precum și lucrărilor de curățare a canalelor.

  Din resursele disponibile în bugetul primăriei, 140 de mii de lei urmează a fi utilizate pentru construcția unui pod din metal  peste râul Cogâlnic. Alte 100 de mii de lei, urmează a fi cheltuite pentru împrăștierea pietrișului  cu ajutorul unui autogreder pe următoarele străzi ale orașului: str. Cogâlnic, M. Kogălniceanu, M. Viteazul și Petru Rareș.

   Pentru a înlătura consecințele inundațiilor din primăvara acestui an, mai multe podețe urmează a fi reparate. Reabilitarea acestora este estimată la 154 de mii de lei. De asemenea, urmează a fi alocate alte 50 de mii de lei, pentru reabilitarea digului de protecție din strada Ion Popușoi.

  Reprezentanții primăriei se arată optimiști și speră ca lucrările să fie finisate până la intrarea în drepturi a noului an.

About The Author

Number of Entries : 553

Leave a Comment

Arhiva Gazeta de SUD

© 2013

Scroll to top