Maşina care funcţionează cu apă a fost omologată în Europa

Maşina cu numele misterios de Quant e-Sportlimousine face valuri în Europa, unde tocmai a fost omologată pentru a rula pe şosele.

masina

Maşina electrică poate ajunge de la 0 la 100 km/oră într-un timp ridicol de scurt de 2,8 secunde, este creată pentru a ajunge la o viteză maximă de 350 km/h şi poate parcurge aproape 600 km cu o singură alimentare, conform specificaţiilor producătorului, NanoFlowCell AG, cu sediul în Liechtenstein. Şi încă un amănunt: este alimentată de o baterie care funcţionează cu apă sărată.

Vehiculul a atras atenţia oamenilor de ştiinţă de la GE, care lucrează şi ei la aşa numita baterie cu curgere, care foloseşte lichide pe bază de apă pentru stocarea de sarcină electrică. „Urmăresc evoluţia NanoFuelCell”, declară Dr. Grigorii Soloveichik, un chimist specializat în crearea de baterii, care lucrează în laboratoarele GE. “Această maşină cu baterie pe bază de apă are o autonomie impresionantă”.

Bateria pe bază de apă ar putea relansa maşinile electrice şi chiar revoluţiona industria energiilor regenerabile. Spre deosebire de bateriile tradiţionale, care au nevoie de materiale solide pentru a stoca şi elibera electricitatea, bateriile pe bază de apă utilizează lichide încărcate electric păstrate în rezervoare separate. Lichidele încărcate electric se află în strânsă proximitate numai pe durata generării de electricitate, reducând astfel drastic posibilitatea unui incendiu. Nivelul de siguranţă este mult mai mare şi materialele care servesc drept electrozi se degradează mult mai puţin”, spune Soloveichik. „Acestea pot fi refolosite de foarte multe ori”.

În ultimii cinci ani, cercetătorii GE au creat combustibili lichizi pentru bateriile pe bază de apă cu o densitate energetică suficient de mare pentru a putea alimenta maşinile electrice. Proiectul se desfăşoară la nivelul Centrului de Cercetare Energy Frontier finanţat de Departamentul pentru Energie al Statelor Unite. Soloveichik şi echipa sa lucrează acum în cadrul programului ARPA-e al Departamentul pentru Energie la crearea o baterii pe bază de apă care să alimenteze un vehicul electric pentru aproape 400 km (386 km). Împreună cu echipa sa, omul de ştiinţă a demonstrat deja că obiectivele de densitate energetică şi cost stabilite de ARAP-e sunt fezabile. Acum trebuie să obţină suficientă energie din reacţiile chimice din baterie. Soloveichik consideră că: „această tehnologie va schimba totul şi cred că obiectivul poate fi chiar depăşit”.