You Are Here: Home » Social » Moldova + » Cum să ai parte de o vacanța perfectă, fără a cădea în plasele agențiilor de turism neserioase?

Cum să ai parte de o vacanța perfectă, fără a cădea în plasele agențiilor de turism neserioase?

  Din dorința de a avea parte de o călătorie de vis fără prea multe bătăi de cap, mulți apelează la agențiile de turism, care în ultima vreme se înmulțesc ca ciupercile după ploaie. Dar oare câte dintre ele se pot lăuda cu o reputație impecabilă, fără anumite plângeri din partea clienților?
Fiecare trebuie să fie conștient că, pe lângă numeroasele facilități pe care le oferă o agenție de turism, mai poate veni și un „pachet” plin de surprize. Iată de ce fiecare persoană interesată de un sejur plăcut trebuie sa verifice minuțios fiecare informație despre agenția de turism pe care a ales-o. Practic, foarte multă informație se află doar la un click distanță, pe diverse forumuri de discuții, în care mai mulți oameni își împărtășesc impresiile despre mai multe agenții de turism.

Un sejur de plăcere se poate transforma într-un coșmar FOTO publika.md

Un sejur de plăcere se poate transforma într-un coșmar FOTO publika.md

  Andrei M. A hotărât să viziteze Franța. După mai multe căutări ale unei agenții de turism convenabile, a ales una din considerent de preț dar, s-a ghidat și de faptul că aceasta își avea sediul în centrul localității, fapt ce îi inspira încredere lui Andrei. La finalul călătoriei în țara impresiilor pline de entuziasm despre frumusețea locurilor vizitate, Andrei s-a întors cu un „bagaj” plin de nemulțumiri, pe care le-a enumerat într-o postare de a sa:
  „Nu s-a stat în autocar în ordinea înscrierii, a ieșit un scandal groaznic, care a continuat pe tot parcursul drumului; deși în pliant scria că vor asigura ghid, după ce am plecat, ne-au spus că e vorba doar de ghid însoțitor, care, de fapt, nu are datoria să explice nimic, și nici nu a făcut-o; am schimbat trei autocare, pentru că s-au stricat (să zicem că asta n-a fost vina lor, dar puteau să se organizeze mai bine – nu mai spun de așteptat ore întregi pe ploaie sau ninsoare în câmp, sau la o stație shell din Germania, sau la nu știu ce sediu de firmă de transport, până au găsit ei un autocar); au înscris mai mulți oameni decât capacitatea autocarului, așa că vreo 20 au fost nevoiți să meargă cu un alt autocar, care nu era deloc destinat călătoriilor lungi; nu au respectat opririle din pliant. În loc de turul Vienei, ne-au făcut o tură prin centru de maxim cinci minute, învârtindu-ne de două ori prin același loc. „Ghidul” n-a scos un cuvânt, doar ne-a arătat de două ori Opera din Viena (asta pentru că am trecut de două ori prin fața ei, cum am mai zis). La întoarcere, trebuia să facă turul Budapestei. Șoferul nici măcar n-a luat-o prin oraș, ci pe centură. Nu au știut unde era hotelul de la marginea, Parisului unde trebuia să ne cazăm. După ce s-au învârtit două ore și jumătate fără să-l găsească, au chemat un taxi și a mers acela în fața autocarului până acolo. Asta se întâmpla după două zile și o noapte pe drum (eram morți toți de oboseală).

  La întoarcere, am mulțumit Domnului că am ajuns teafăr și m-am jurat că în viața mea n-o să mai merg cu acea agenție nicăieri”.

Nici sejururile all inclusive nu sunt lipsite de riscuri

Veronica Ciurea, manager de vânzări de vânzări la o agenție de turism din Cahul

Veronica Ciurea, manager de vânzări de vânzări la o agenție de turism din Cahul

  Șocante sunt și dezvăluirile unui fost bucătar despre meniul din hotelurile all inclusive, postate pe site-ul unica.md.

,,1. În general, în calitate de carne roşie, folosim carnea de curcan. Aceasta are o textură moale, elastică, astfel încât poate fi prăjită de mai multe ori.
2. În loc de păstrăv și alți pești, se furnizează carne de rechin. Aceasta se fierbe în apă sărată, pentru a-i elimina gustul şi, practic, nu poţi să o deosebeşti cu nimic de muşchiul altor peşti.
3. Cele 50–60 kg de carne rămase din ziua precedentă nu se aruncă niciodată. Ar fi o mare pierdere. Noi spălăm carnea de sos şi a doua zi o preparăm cu un alt sos, proaspăt.
4. Pike și calmarul, în bucătărie, provin din conserve, al căror conţinut este înmuiat în prealabil în bere.
5. Bucatele din cartofi predomină în meniu, întrucât sunt înalt calorice şi oferă senzaţie de saţietate pentru mai mult timp.
6. În bucătăria noastră, trei persoane sunt angajate în mod exclusiv să cureţe întreaga zi cartofii de coajă. Aceştia sunt folosiţi la prepararea a cel puţin trei feluri de mâncare pe zi.
7. Resturile rămase după procesarea cărnii nu sunt aruncate, acestea se folosesc la gătit. În chiftele de viţel se pune piele, plămâni de pui şi multe alte lucruri pe care, acasă, niciodată nu le mănânci. Aşa că, încearcă să eviţi chiftelele, pârjoalele şi alte bucate preparate din carne tocată şi alege să consumi bucăţi întregi de carne preparată atunci când mergi pentru all inclusive.
8. Nu te grăbi să consumi gustări de noapte turceşti. Să recunoaștem! Pentru a prepara 1 kg de „chiftele turcești” e nevoie de două ore. În funcție de numărul de persoane, ar trebui să fie pregătite cel puțin 20 kg de chiftele. Toate ingredientele sunt amestecate într-un cazan mare. Pentru a face acest lucru, un tânăr din bucătărie încalţă pungi de plastic şi urcă în cazan pentru a mesteca carnea.
9. Nu mânca salate cu maioneză. Ar fi naiv să credem că hotelul care găteşte mâncare pentru 2000 de oameni face totul cu măsuri stricte de igienizare. Salatele cu maioneză sunt cele care se alterează cel mai rapid şi permit înmulţirea rapidă a bacteriilor.
10. Desertul. Bucăţile de tort, rămase pe mese, se strâng, se amestecă, iar a doua zi se decorează cu drajeuri de ciocolată, praline, fructe, creme de frişca, fiind servite din nou la masă.
11. Cu toate acestea, cheltuielile suportate de angajator sunt inevitabile. Pentru a induce în eroare clienții, confecţionăm din abundenţă decoruri din pepene roşu şi dovleac. Potrivit calculelor mele, la 20 de feluri de mâncare revin în jur de 50 de elemente de decor. Există un truc: întâi saturi ochii, apoi stomacul.
12. În final, îţi recomand să nu mănânci bucăţi de tort mici, care de obicei sunt servite la zilele de naştere. Motivul? Probabil, l-ai descoperit şi singur”.

Înainte de a încheia contractul, informați-vă temeinic

  Veronica Ciurea, manager de vânzări de vânzări la o agenție de turism din Cahul, a oferit, pentru cititorii „Gazetei de Sud”, câteva sfaturi în ceea ce privește alegerea agenției de turism cu ajutorul căreia să-ți organizezi vacanța, fără să iei țeapă: „În primul rând, ca un turist sau o familie de turiști să nu nimerească în capcanele des întâlnite în ceea ce privește operatorii de turism, este nevoie ca acesta să apeleze la o agenție profesionistă, care are toate actele în regulă, care are o reputație bună, fără plângeri din partea clienților. Pentru că, de obicei, când acestea există, ele sunt făcute publice chiar de clienții nemulțumiți, de aceea trebuie să verificați anumite forumuri în care lumea vorbește despre impresiile acumulate în urma unei călătorii. De asemenea, este nevoie să ne informăm despre cine sunt partenerii agenției și câtă încredere inspiră aceștia. Semne de întrebare ar trebui să apară și la semnarea contractului sau la achitarea sumei cerute de către agenție. La semnarea contractului, trebuie să fie toate ștampilele umede și să fie completate pe loc, ci nu scoase dintr-un sertar gata completate. La fel de importantă este și eliberarea bonului de plată, care, în caz de neînțelegeri, poate deveni un colac salvator pentru client”.

M+Protectia consumatorului-RO

About The Author

Number of Entries : 246

Leave a Comment

Arhiva Gazeta de SUD

© 2013

Scroll to top