Conferința „Vreau să fiu antreprenor” a revenit la Cahul

Ajunsă la a patra ediție, conferința „Vreau să fiu antreprenor” a adunat în sala Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul câteva zeci de tineri, dornici de a descoperi tainele antreprenoriatului de la cei mai buni din acest domeniu, atât din Cahul, cât și din țară.

Evenimentul are ca scop formarea unei noi generații de antreprenpori, oferind oportunitatea mentoratului de la o idee de afacere până la lansarea pe piață.

La această ediție, tinerii au avut posibilitatea de a se inspira de la trei antreprenori care au reușit deja să-și construiască un nume în lumea business-ului. Este vorba despre Artur Gurău, fondator al agenției de comunicare Granat Digital Agency, Nicu Ulinici, creatorul brandului Lavanda de Moldova, și Petru Curdov, directorul mai multor tipuri de întreprinderi, printre care un restaurant, un hotel și un bloc de locuințe din Cahul.

Primul vorbitor, Artur Gurău, a îndemnat tinerii ca înainte de toate să gândească pozitiv, iar ca ideea lor de business să poată prinde aripi, trebuie să învețe să gândească altfel. Totodată, el le-a împărtășit tinerilor povestea sa, cum a luat naștere agenția pe care o conduce.

Consideră că este mai mult un antreprenor ca și tipaj, iar „Granat” a apărut ca rezultat al unei pasiuni combinate cu viziunea cu privire la oportunitate. „Cred că succesul apare acolo unde fezabilul se întâlnește cu visele, cu dorințele – ceea ce este posibil cu ceea ce vrei”, zice tânărul. În aceste circumstanțe „s-a născut” și agenția de comunicare pe care o conduce.

„Ca să ai succes, nu trebuie să încerci să faci următorul Twitter sau Facebook, trebuie să faci altceva, să vii cu ceva ce nu a mai făcut nimeni pe piață până la tine. Încercând să faci același lucru pe care îl face cineva pe piață, tu vei lupta mereu ca să ajungi pe cineva din urmă”, a conchis Artur Gurău.

De asemenea, și Nicu Ulinici a încercat să facă ceva mai neobișnuit. Așa cum cu câțiva ani în urmă câmpurile de levănțică se întâlneau mai rar în Moldova, Nicu a decis că va iniția anume o afacere frumos mirositoare.

„Lavanda e o plantă mai deosebită, cu o aromă puternică și plăcută. După ce am terminat studiile la Universitatea Agrară de Stat din Moldova, facultatea de Marketing şi logistică, m-am gândit mult ce să fac și cu ce să mă ocup în viitor  și nu puteam să mă obișnuiesc cu gândul că o să lucrez de la oră până la oră și am decis să fac agricultură. Având pământ la Nisporeni, am decis să încep activitatea acolo. Am studiat bine toate culturile, am citit mult, am pus totul pe cântar şi lavanda a fost prima alegere, chit că era ceva deosebit şi nou pentru mine. Nu mă tem de lucruri noi”, a explicat Nicu Ulinici despre afacerea cu lavandă.

Acum, brandul său este renumit în țară. Tânărul de doar 26 de ani vinde buchete, floare la kilogram, săculeţe cu floare pentru miros. Produsul cel mai important este uleiul esenţial pe care îl îmbuteliem în sticluţe de 10, 30 şi 50 ml şi apa de lavandă, dar el are și o colaborare frumoasă cu o renumită companie de cosmetică din țară.

Petru Curdov, antreprenorul de la Cahul, le-a povestit tinerilor că visa de mic copil să aibă o viață îndestulată, o mașină bună și o familie fericită.

„Când vine vorba de afaceri, pot spune că am încercat de toate la viața mea, în afară de droguri, arme și trafic de ființe umane. Am început de jos, cultivând legume. Deși inițial îmi era rușine să merg cu ele la piață, mai târziu am constatat că nu este nimic rușinos ca munca pe care o faci să fie remunerată”, a subliniat antreprenorul.

Acum spune că se simte împlinit când privește în urmă și realizează că tot efortul și munca depusă i-au adus succes. A sfătuit tinerii să nu se oprească la nici un obstacol, pentru că ele sunt multe, dar pentru a ajunge cât mai sus trebuie să muncești mult.

Conferința „Vreau să fiu Antreprenor” este o conferință marca Romanian Business Leaders și Generator Hub, România. Scopul evenimentului este promovarea spiritului antreprenorial la tineri și provocarea acestora. Tema conferinței este reprezentată de spiritul antreprenorial în rândul tinerilor, aceasta având ca scop informarea tinerilor despre domeniul antreprenorial, prin intermediul unor antreprenori, atât locali, cât și naționali, care își vor expune viziunile și experiențele în fața asistenței. În fiecare localitate conferința este organizată de către un „ambasador” local.

Sorina REMENTOVA